Co vydrží akumulátorová čtyřkolka?
25. 02. 2022
Vozidla poháněná akumulátory si na trhu dávno našla své pevné místo. S elektrickými automobily se na silnicích setkáváme již poměrně běžně, svou pozici si upevňují i elektrické skútry. Méně často se už na silnici setkáváme se čtyřkolkami, ale není se čemu divit, čtyřkolka je svou konstrukcí určena především do terénu a pro jízdu po silnici příliš praktická není.
Výhodou elektrických čtyřkolek je samozřejmě jejich tichý, ekologický i ekonomický provoz. Přesto se často setkávají s nedůvěrou a mnozí raději upřednostní stroj se spalovacím motorem. Tato nedůvěra snad pramení z dojezdu omezeného kapacitou akumulátorů, po jejichž vybití je nutné nabíjení trvající několik hodin. Akumulátorové čtyřkolky si proto mnozí pořizují zejména jako zdroj zábavy, aniž by tušili, že elektrická čtyřkolka může být dobrým dříčem, který zastane spoustu práce. Nedávno jsme se mohli na vlastní oči přesvědčit, jak je jedna z našich čtyřkolek využívána již několik let.
Majitel stroje nám bez okolků uvedl, že když čtyřkolku pořizoval, už dopředu věděl, jak moc ji zaměstná a že ji nebude vůbec šetřit. Čtyřkolku zakoupil před čtyřmi roky s tím, že s ní bude svážet dřevo z lesa. Při výběru rozhodovala nejen cena, ale i požadavky na minimální údržbu a proto byl favoritem elektrický stroj. Do oka mu proto padla čtyřkolka HECHT 56150 ARMY v maskáčovém provedení.
Jak majitel také uvedl, za celé čtyři roky nebyla čtyřkolka servisována, stále jsou v ní původní akumulátory. Jediné co je pravidelně dodržováno – po každém použití je okamžitě připojena na nabíječku a akumulátory jsou plně nabity.
Majitel nám také řekl, že byl překvapen, co čtyřkolka zvládne: „Na ocelovém laně vytáhne kládu z lesa. S plně naloženým vozíkem vyjede i ten nejprudší kopec. Je to neskutečný dříč.“
Tvrdé zacházení se na stroji za ty čtyři roky opravdu podepsalo. Padající větev zničila zadní nosič a popraskaly plastové kryty. Na funkci to však nemá vliv a tak stroj slouží v tvrdých podmínkách spolehlivě dál. Po většinu roku je čtyřkolka parkována i nabíjena venku, před deštěm je chráněna jen plachtou.
Co k tomu dodat? Pan majitel snad dělá vše, co nedoporučujeme a kromě pravidelného nabíjení snad nedělá nic z toho, co je v návodu k použití doporučeno. Z takového zacházení samozřejmě příliš mnoho radosti nemáme a rozhodně jej nemůžeme nikomu doporučit.
Před uvedením do prodeje samozřejmě stroj prošel mnoha testy, ale takto tvrdý test jsme dost dostatečně simulovat nemohli. Nakonec čtyřkolka například pro tahání těžkých klád na laně ani nebyla navržena. Přesto spolehlivě funguje bez potíží celé čtyři roky. Zkrátka i takovouto zátěží prošla více než se ctí a věřme, že bude dobře sloužit dalších několik let.
Autor: PST
Líbil se vám článek? Nechte si zasílat další články a novinky na e-mail, aby vám nic neuniklo!
Přišel vám článek zajímavý?
Sdílejte ho dál.
Mohlo by Vás také zajímat
Moderní palivo s ethanolem může snadno poškodit zahradní techniku
10. 10. 2024Moderní palivo, které obsahuje až 10 % ethanolu, je sice vhodné pro použití v automobilových motorech, ale pro zahradní…
Topení dřevem: Proč je důležité používat výhradně suché dřevo
09. 10. 2024Topení dřevem je oblíbeným způsobem vytápění nejen pro jeho nižší náklady, ale také pro příjemnou atmosféru, kterou…
Podzimní úklid zahrady: Proč je důležité odstranit spadané listí
08. 10. 2024Podzimní období přináší nejen krásné scenérie plné barevných listů, ale také nezbytné práce na zahradě. Jedním z…
Jak správně uložit akumulátory na zimu, aby dobře sloužily i na jaře
07. 10. 2024Podzim je obdobím, kdy se většina zahradní techniky, elektrických motocyklů, elektrokol a dalších strojů napájených z…