Proč jsou elektrické skútry tolik oblíbené?

15. 07. 2021

Proč jsou elektrické skútry tolik oblíbené?

První skútr pravděpodobně vznikl v Itálii, kde byl následně i masově vyráběn. Od počátku bylo smyslem skútrů především poskytnout lidem možnost vlastnit levné, spolehlivé vozítko vhodné pro přepravu na kratší vzdálenost, které má zároveň nízké provozní náklady.

Skútry se proto rychle staly oblíbenými v přeplněných městech, kde snadno prokličkovaly kolonami aut stojících v zácpě. Uplatnění brzy našly i na venkově, jako levný a svižný dopravní prostředek, se kterým je možné například zajet na nákup do vedlejší obce a obstarat vše potřebné v nejbližším okolí.  

Tak jako je koloběžka vnímána mezi cyklisty, jako nedospělé kolo, je obdobně vnímán skútr mezi motorkáři. Odtud pravděpodobně pochází i jeho označení scooter (z angl.  koloběžka).

I když jsou dnes na trhu běžně dostupné i velké cestovní skútry s výkonnými motory, klasický skútr si stále zachoval svůj původní účel: Dopravit se levně a rychle na vzdálenost několika kilometrů. A právě zde se prosazuje výhoda elektrických skútrů, s dojezdem několika desítek kilometrů na jedno nabití.

Velkou výhodou e-skútru je, že nepotřebujete pravidelně navštěvovat čerpací stanici, abyste doplnili benzín. Ta může být na zejména na venkově vzdálena i několik desítek kilometrů, a tak nemalou část paliva spotřebujete jen při cestě k jeho doplnění. Elektrický skútr přitom dobijete doma ze zásuvky.

Zapomínat nelze ani na cenu paliva v poměru k nákladům spojeným s nabíjením baterie. Zatím co u klasického motorového skútru budete počítat náklady spojené s ujetým kilometrem v korunách, u elektroskútru budete počítat v haléřích. Popravdě pravidelné dobíjení skútru doma ze zásuvky v ročním vyúčtování spotřeby elektřiny příliš nepocítíte.

Skútr se spalovacím motorem vyžaduje rovněž poměrně složitou údržbu, která u elektrického skútru není třeba. U elektromotoru neměníte olej, vzduchový filtr, svíčku. Elektroskútr nemá ani variátor, u kterého se opotřebovává řemen.  To rovněž snižuje provozní náklady. E-skútr je prostě celkově konstrukčně jednodušší, neobsahuje stovky dílů potřebných pro stroj se spalovacím motorem, které mohou být zdrojem potencionální závady. Proto je elektroskútr několikanásobně spolehlivější.

Při jízdě na e-skútru neobtěžujete okolí hlukem ani zapáchajícími zplodinami.

Velkou zajímavostí, která překvapí každého, kdo poprvé na e-skútr sedne, je doslova „ohromná“ akcelerace. Po otočení madlem plynu se skútr začne velice rychle rozjíždět.  V motorkářské hantýrce by se asi řeklo: „Elektrický skútr to tomu klasickému v rozjezdu napráská s naprostým přehledem.“

Elektrický skútr HECHT GRACE - skvělý poměr ceny a výkonu

Abychom nezdůrazňovali jen výhody, je nutné zmínit, že elektrický skútr má i jedno zásadní omezení. Tím je maximální dojezd na jedno nabití, po kterém je nutné jej opět i několik hodin dobíjet. Na to si ale každý majitel velice rychle zvykne, naučí se s dojezdem počítat a plánovat podle něho cestu.

 

Autor: PST

Přišel vám článek zajímavý?
Sdílejte ho dál.




Mohlo by Vás také zajímat

Umíte správně grilovat?

Umíte správně grilovat?

22. 07. 2021

Při grilování dělají někteří lidé zbytečné chyby, které do jisté míry mohou znehodnotit výsledek jejich snažení. Pojďme…

Jak se zbavit mravenců?

Jak se zbavit mravenců?

20. 07. 2021

Mravenci žijící v přírodě jsou vnímáni jako užiteční tvorové. Provzdušňují půdu, uklízejí tlející zbytky rostlin a…