Proč jsou elektrické skútry tolik oblíbené?
15. 07. 2021
První skútr pravděpodobně vznikl v Itálii, kde byl následně i masově vyráběn. Od počátku bylo smyslem skútrů především poskytnout lidem možnost vlastnit levné, spolehlivé vozítko vhodné pro přepravu na kratší vzdálenost, které má zároveň nízké provozní náklady.
Skútry se proto rychle staly oblíbenými v přeplněných městech, kde snadno prokličkovaly kolonami aut stojících v zácpě. Uplatnění brzy našly i na venkově, jako levný a svižný dopravní prostředek, se kterým je možné například zajet na nákup do vedlejší obce a obstarat vše potřebné v nejbližším okolí.
Tak jako je koloběžka vnímána mezi cyklisty, jako nedospělé kolo, je obdobně vnímán skútr mezi motorkáři. Odtud pravděpodobně pochází i jeho označení scooter (z angl. koloběžka).
I když jsou dnes na trhu běžně dostupné i velké cestovní skútry s výkonnými motory, klasický skútr si stále zachoval svůj původní účel: Dopravit se levně a rychle na vzdálenost několika kilometrů. A právě zde se prosazuje výhoda elektrických skútrů, s dojezdem několika desítek kilometrů na jedno nabití.
Velkou výhodou e-skútru je, že nepotřebujete pravidelně navštěvovat čerpací stanici, abyste doplnili benzín. Ta může být na zejména na venkově vzdálena i několik desítek kilometrů, a tak nemalou část paliva spotřebujete jen při cestě k jeho doplnění. Elektrický skútr přitom dobijete doma ze zásuvky.
Zapomínat nelze ani na cenu paliva v poměru k nákladům spojeným s nabíjením baterie. Zatím co u klasického motorového skútru budete počítat náklady spojené s ujetým kilometrem v korunách, u elektroskútru budete počítat v haléřích. Popravdě pravidelné dobíjení skútru doma ze zásuvky v ročním vyúčtování spotřeby elektřiny příliš nepocítíte.
Skútr se spalovacím motorem vyžaduje rovněž poměrně složitou údržbu, která u elektrického skútru není třeba. U elektromotoru neměníte olej, vzduchový filtr, svíčku. Elektroskútr nemá ani variátor, u kterého se opotřebovává řemen. To rovněž snižuje provozní náklady. E-skútr je prostě celkově konstrukčně jednodušší, neobsahuje stovky dílů potřebných pro stroj se spalovacím motorem, které mohou být zdrojem potencionální závady. Proto je elektroskútr několikanásobně spolehlivější.
Při jízdě na e-skútru neobtěžujete okolí hlukem ani zapáchajícími zplodinami.
Velkou zajímavostí, která překvapí každého, kdo poprvé na e-skútr sedne, je doslova „ohromná“ akcelerace. Po otočení madlem plynu se skútr začne velice rychle rozjíždět. V motorkářské hantýrce by se asi řeklo: „Elektrický skútr to tomu klasickému v rozjezdu napráská s naprostým přehledem.“
Elektrický skútr HECHT GRACE - skvělý poměr ceny a výkonu
Abychom nezdůrazňovali jen výhody, je nutné zmínit, že elektrický skútr má i jedno zásadní omezení. Tím je maximální dojezd na jedno nabití, po kterém je nutné jej opět i několik hodin dobíjet. Na to si ale každý majitel velice rychle zvykne, naučí se s dojezdem počítat a plánovat podle něho cestu.
Autor: PST
Líbil se vám článek? Nechte si zasílat další články a novinky na e-mail, aby vám nic neuniklo!
Přišel vám článek zajímavý?
Sdílejte ho dál.
Mohlo by Vás také zajímat
Topení dřevem: Proč je důležité používat výhradně suché dřevo
09. 10. 2024Topení dřevem je oblíbeným způsobem vytápění nejen pro jeho nižší náklady, ale také pro příjemnou atmosféru, kterou…
Podzimní úklid zahrady: Proč je důležité odstranit spadané listí
08. 10. 2024Podzimní období přináší nejen krásné scenérie plné barevných listů, ale také nezbytné práce na zahradě. Jedním z…
Jak správně uložit akumulátory na zimu, aby dobře sloužily i na jaře
07. 10. 2024Podzim je obdobím, kdy se většina zahradní techniky, elektrických motocyklů, elektrokol a dalších strojů napájených z…
Rozdíl mezi mechanickými a hydraulickými kotoučovými brzdami na elektrokolech
04. 10. 2024Kotoučové brzdy jsou na elektrokolech stále populárnější volbou díky jejich vyššímu brzdnému výkonu a schopnosti…