Zobrazit kategorie

Akumulátorový kompresor HECHT na Rallye Dakar!

18. 04. 2024

Být mechanikem na Rallye Dakar není žádný med, minimum spánku, dlouhé přejezdy a extrémní počasí. Takové jsou podmínky mechaniků Rallye Dakar. Určitě víte, že kromě práce na technice, mechanici týmů zároveň sedají i za volanty doprovodných aut. A každý den musí zvládnout, třeba i po probdělé noci, pěknou porci stovek kilometrů na cestě do dalšího bivaku. Samotní závodníci to však nemají o nic lehčí. Každá z etap občas narýsuje hodně klikaté erzety. Jeden den jedete v písku, pak zas v kamení, o střídajících se teplotách a nadmořských výškách nemluvě. Technika je namáhaná na maximum, natož pneumatiky. Které jsou mnohdy základních stavebních kamenem úspěchu.

Používání správných tlaků v pneumatikách se dá přirovnat k nekonečnému hledání svatého grálu. Velmi často se stává, že určitý tlak v pneumatice krátkodobě zajišťuje výborné vlastnosti stability či trakce, přičemž však neúměrně zvyšuje opotřebení a zkracuje životnost gumy.

S rozsahem používaného tlaku v pneumatikách nám v závodě pomohl ruční akumulátorový kompresor HECHT 2090, se kterým jsme snadno nahustili všechny 4 pneumatiky, které jsme před rozohněnými dunami museli upustit, skoro na minimum. Kompresor je součástí akumulátorového programu HECHT 1278, který obsahuje i týmem používanou akumulátorovou brusku a po pravdě jsem zprvu byla k malému kompresoru skeptická. A nakonec, mě velice příjemně překvapil. I při 30 stupních na rozpáleném písku, při dofukování všech 4 pneumatik kompresor nezavařil, baterie držela a digitální manometr byl po celou dobu práce dobře viditelný. Bavila mě i jednoduchá obsluha, stačí nasadit akumulátor, připojit hadičku na ventilek a stisknout spoušť. Žádná velká laborka, ani dlouho sáhlé čtení nekonečných návodů, prostě snadno a rychle. Co mě ještě baví, je elektromotor, ten je tichý, neprodukuje žádné zapáchající a jedovaté zplodiny. Navíc se kompresor dá přednastavit na požadovaný tlak, po jehož dosažení se kompresor sám vypne. Takže jsem snadno dosáhla stejného tlaku ve všech 4 pneumatikách, aniž bych to musela hlídat…" - dodává Ollie Roučková pilotka Czech Samurais týmu.

Foto: - Petr Šedivý

Přišel vám článek zajímavý?
Sdílejte ho dál.